Monday 25 April 2011

Mengimbau Hari Bahagia Ku

Mekap tym. 29 Jan 2010. Jumaat.

Ha dah siap. Tunggu masa untuk lafaz akad ja lg.

Masa ni tunang ku awal sejam dari tok kadi.

cincin kami.biarpun simple,tp bermakna.

senyum mendengar khutbah nikah

bapaku sendiri yg mengakadkan suami ku. Masa ni tgh tanya Sah atau tidak. Maka dgn sekali lafaz,aku sah menjadi miliknya..amiin..

Jom berinai

Hari persandingan ku. Kawan2 skolah suma datang. Anda bila lagi???

Dah kawen!! yeahhh...


Tak puas layan picture kan. Kalau mau layan cerita aku pasal hari perkahwinan kmi ni smpai besok pun aku masih bercerita. Hehe..
Aku ni biarpun masih belum buncit perut, aku ttp akan kata aku masih pengantin :)

Best tau jadi pengantin. Makan sesama,tido sesama, tgk tv sesama. 
Kalau aku sakit, dia jaga.
Aku lapar, dia masak.
Aku penat, dia urut.
Aku masak, dia kemas umah.
Aku merajuk, dia pujuk.
Aku marah, dia cool.
Tgk wayang, dia bayar.
Nak bercuti, dia ada.
Nak pelok, dia ciom. 
*upsss unsur2 18sx
Nak nangis, dia tadahkan bahu.
Nak duit, dia bagi.
Kalau masa bujang ko takda duit, sapa bagi ko???
pikirla sendiri..

Hehe perkahwinan ni ibarat Kopi dan Gula. Kurang gula, maka pahitla kopinya. Saling melengkapi.
Biarpun aku dah kawen setahun 5 bulan, percintaan kami tetap seperti dulu. Gadoh2 tu biasala...
Adat resam rumahtangga. Nak marah pun, bukan bleh buat apa.
Segeralah minta mahap. Sbb syurga ISTERI dibawah telapak kaki SUAMI tau!

Ceh..pandai bagi nasihat. Biasalah kan, rumahtangga. Tak ada yg manis sahaja...
Jadi, sapa2 yg belum kwen tu tak perlu la simpan bf atau gf tu lama2. Kalau dah rasa selesa, ada duit, kaewenla. Seronok..

Kak aini, Yut dah onda way tu. Jgn tinggal akak sorang lagi tau. jeng3...

No comments:

Post a Comment