Wednesday 13 April 2011

Amatur

HUrmm tau ka belog haku yg entrinya "merayau tak tentu psaal tu" berterabur tau. Inilah buktinya saya masih lagi amatur dalam berbelog..tidak apa akan dijadikan lebih profesional lagi lps ni.

Dahlah dua hari aku siapkan entry tu. Penat tau! Kna upload pula mau 10 tahun! Nmpak sgt internet SLOW nak mammmmm!! Kalau beginilah nasib, Tidak akan kawan En Tar smpai bila2 sbb dia dah sekat mcm dalam opiss ni. Fb tak boleh, 4shared tak boleh, blog pun kdg2 ok. Nasib akula..

Minggu ni aku berkursus buat pertama kalinya. Kursus Protokol dan Etiket Sosial. Best sbb ada topik Simulasi Makan. Makan Chicken Chop. Bukan nak blajar pun tp nak hentam makanan tersebut. Nasibla td aku dahulukan kpd peserta, kalau tidak belum disuruh duduk aku dah duduk kat meja tu. Penghabisanya, aku dan amy lmbat makan sbb sesi simulasi tgh berlangsung. Terpaksa menghadap Laksa Kak Ana dulu. Sdap tau! HAri2 aku ketagih makan bnda tu.

At least aku dah tau serba sedikit ilmu ttg protokol. Yg pnting bak kata En S, Protokol ni bermaksud Ilmu bawa diri. Dimana2 pun kita perlu ada protokol. Ak paling suka contoh yg En S berikan. Contohnya begini...

Kalau ada jejaka yg mau datang merisik anak dara, dia kna datang ke rumah keluarga si anak dara. Dan apabila tiba masa makan dan berada di meja makan bersama ibu dan ayah si anak dara, adalah lebih elok jika mengambil lauk mana yg terdekat dahulu sebagai syarat. Itu adalh protokol juga.

Teringat masa husband ku dulu. Dia mmg penuh dgn protokol berbanding dgn aku. Mungkin sbb dia selalu bertemu dgn kelaurga bakal-bakal yang telah dirisik nya tu sndiri. Hehe..itulah kelebihan bila bertemu dgn ramai wanita dan dia agak berkelakuan jujur sbb terus berjumpa dgn parents wanita2 yang ingin disuntingnya. Begitu hebat suamiku!!

Kesimpulanya protokol itu sendiri berada dimana - mana.. sekian terima kasih..

No comments:

Post a Comment